Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014


Εύρεση Θέματος: Το Θέμα που θα βρει ο κατηχητής, είναι ανάγκη αρκετές ημέρες να το επωάζει στο μυαλό του. Κάθε σκέψη γι αυτό το θέμα πρέπει να σημειώνεται. Έτσι θα προέλθει ένα ζωντανό και ελκυστικό μάθημα.
Μελέτη .Χρειάζεται ιδιαίτερη  προσοχή. Πολλοί κατηχητές διαβάζουν  μόνο το βοήθημα. Κι αυτό πολλές φορές την τελευταία στιγμή. Υπάρχουν κατηχητές που διαβάζουν το θέμα λίγο πριν το μάθημα και μάλιστα μπροστά στους μαθητές .Αν αποστολή του κατηχητή ήταν να λέει» παπαγαλιστί» κι άψυχα το θέμα , όπως είναι διατυπωμένο στο βοήθημα, τότε θα ήταν προτιμότερο ν αγόραζαν οι μαθητές το βοήθημα και ν αποστήθιζαν το μάθημα.
Σύνταξη. Δεν φτάνει ο κατηχητής να ξέρει καλά το θέμα, να το επωάσει και να το μελετήσει. Πρέπει και να το γράψει. Κυρίως όταν βρίσκεται στα πρώτα στάδια της κατηχητικής του δράσης. Μ ε γνώμονα το βοήθημα να το γράψει όπως το αισθάνεται  δική του καρδιά. Στη σύνταξη του μαθήματος βρίσκει ο κατηχητής τις ωραιότερες εικόνες για τη  διήγηση, τις πιο εύστοχες ερωτήσεις για την συζήτηση και τα πιο επιτυχημένα παραδείγματα για την εφαρμογή.
Εκφορά. Αν ένας ηθοποιός, για να παρουσιαστεί μπροστά στους θεατές κάνει προετοιμασίες επίπονες ,τις λεγόμενες πρόβες, πολύ περισσότερο ένας κατηχητής που πρόκειται να παίξει σπουδαιότατο ρόλο, να πει στις παιδικές ψυχές τα μηνύματα του ουρανού οφείλει να κάνει «πρόβα» Πριν εμφανιστεί μπροστά στους μαθητές , μπορεί ν΄ αποσυρθεί στο δωμάτιο του και να προετοιμαστεί για την καλή και ζωντανή  εκφορά του μαθήματος.

Αρχιμ.Δανιήλ Αεράκη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου